Pécsi ovisok tanultak a levegőminőségről

A HungAIRy LIFE integrált projekt épületenergetikai programjának keretében kiválasztott pécsi óvodákban Szénásy Luca ökomenedzser tartott előadásokat a friss levegő és a megfelelő szellőztetés fontosságáról.

 

A HungAIRy LIFE integrált projekten belül nemrég elstartolt egy hiánypótló épületenergetikai pilot program, amelynek keretében pécsi oktatási intézményekben építenek ki egy olyan speciális monitoringozó rendszert, amivel az iskola- és óvodaépületek belső levegőminőségét vizsgálják, annak érdekében, hogy a lehető leghatékonyabb szellőztetési protokollokat tudják kialakítani.

A kiválasztott iskolákban a szenzorok telepítése még folyamatban van, az óvodákban ugyanakkor már működnek a nemrég felszerelt műszerek. A szenzorok színkóddal jelzik a beltéri levegő minőségének aktuális állapotát, ugyanakkor az épületekre kikerült 1-1 darab külső szenzor is, így a külső levegő minőségét össze tudják vetni a beltéri levegőre vonatkozó adatokkal.

Annak érdekében, hogy az óvodások és az óvodapedagógusok is megértsék a mérőegységek működését és a projekt jelentőségét, Szénásy Luca önkormányzati ökomenedzser tart oktató foglalkozásokat az intézményekben.     

– Az óvodásoknak szóló előadások sok vizuális elemmel segítik megérteni, hogy miért fontos a friss levegő. A foglalkozásokon szó esik többek között arról, hogy mitől „fáradhat el” egy szoba levegője, valamint természetesen arról is, hogy ezen hogyan segít a megfelelő szellőztetés – fogalmazott az ökomenedzser.

A pedagógusok számára tartott előadások részletesebbek, szakmaibbak – mondta Szénásy Luca. A résztvevők megismerhetik, hogy milyen kültéri és beltéri szennyezők fordulhatnak elő, ezek hogyan hatnak az egészségre, valamint azt is, hogy milyen egyszerű lépésekkel javítható a levegő minősége az intézményekben, de kitérnek arra is, hogy a beltéri levegő minősége mennyire befolyásolhatja a gyerekek koncentrációját, a tanulási teljesítményüket vagy épp a közérzetüket.

Ehhez hozzátette, hogy mivel a megfelelő levegőminőség kialakításának és fenntartásának tudatosítása nemcsak környezetvédelmi kérdés, hanem egészségügyi is, ezért fontos, hogy ez a tudatosság már gyermekkorban kialakuljon.

 

Forrás: pecsma.hu - Pernecker Dávid